søndag, april 22, 2012

Mine små poder

Freya Krudt nærmer sig med hastige skridt sin "tre og et halvt års fødselsdag", hvilket åbentbart fylder rigtig meget i den alder - og det skal da også fejres med lys og lagkage. Jeg må dog indrømme, at det med alder og fødselsdage ændre sig markant med årene, og at jeg da også selv bliver ved med at være 29 år helt indtil d. 20 august kl. 23.59.59 (for jeg skal da ikke snydes for de sidste sekunder, hvor jeg stadigvæk kan kalde mig selv for en ung pige i tyverne). Nu bliver det så bare til, en ung pige i trediverne, selvom det nu mere lyder som en dårlig datingprofil.
Nåh, men for at vende tilbage til min skønne datter, der så gerne vil være voksen, har vi da også været inde og vende et par af hendes store spørgsmål som "Hvornår må jeg bestemme?", og "Hvornår får jeg en bil, som kan køre stærkt" - egentlig ganske enkelt at svare på: "Når du flytter hjemmefra" og "Når du tjener dine egne penge, har en kaskoforsikring og mindst er fyldt 18 år, hvis du da gerne vil køre i den". Jeg tror nu ikke lige det var de svar den lille dame eftersøgte, og kiggede meget undrende på mig, "hmmm nå okay" og gik så sin vej.
Ja, tiden flyver afsted - men heldigvis nyder hun at være barn og dirrer stadigvæk ved synet af en vandpyt, og en sandkasse med dertilhørende spand & skovl. Jeg glæder mig til at dele ud af de sjove bemærkninger og guldkorn der kommer ud af hendes mund.



Anna Møffe er sidste skud på stammen og nærmer sig sin halvårs fødselsdag. Hun kom til Verden på den meget eftertragtet dato, hvis man da skal følge aviserne, de vordende mødre og brudepar, nemlig den 11.11.11. Enten kommer hun til at elske det eller så kommer hun til at hade det, for nogen gange må jeg da indrømme, at det er lidt trættende at høre hvor begejstret folk bliver:"Neeejjj, hvor sjovt den 11.11.11, det er da pudsigt", "øhhh, ja tænker jeg så - det var ikke spor sjovt, det gjorde sku´ondt". Det er ikke nok ikke mange gloser den spirende prinsesse kommer med foreløbigt, men der vil helt sikkert være nogle skønne episoder der må deles.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...